Bez obzira da li imate već osnovanu kompaniju, da li ste u procesu stvaranja novog proizvoda ili samo razmišljate o preduzetništvu, važno je da razmotrite nekoliko stvari kako biste bili sigurni da je ime vašeg brenda odgovarajuće i da će vam doneti posao sada, ali i u budućnosti.

Smislenost

Ime vašeg brenda može biti prvi i najvažniji element vaše kompanije. To bi trebalo da bude prečica za kupce – govoreći im o ličnosti i karakteru vašeg brenda. Na primer, Nike je grčka boginja pobede. Jednostavno je i značajno. Ako ime vašeg brenda nema neke instant konekcije sa potrošačima, verovatno neće izabrati vaš brend.

Zapitajte se…

Da li ima neko značenje? Da li je lako objasniti?

Nezaboravno + prepoznatljivo

Ako potrošite puno novca na oglašavanje svog brenda, želeli biste da ga potrošači upamte po imenu. Ali šta ako je to neko ime koje se ne pamti tako lako? Jako je važno da ne stvarate nedoumicu kod ljudi kako da pročitaju ime vašeg brenda, jer potrošači koji ne mogu da ga pravilno izgovore takođe ne mogu ni da ga preporuče svojim prijateljima.

U doba marketinga na društvenim mrežama, ime vašeg brenda takođe mora biti lako za napisati ga. Ako potrošači ne mogu da napišu vaše ime, ne mogu o tome da postavljaju svoje objave na svojoj društvenoj mreži, a možda će se namučiti da pronađu vašu stranicu na nekoj od društvenih mreža, ili čak i vaš vebsajt. Kratka imena funkcionišu bolje od dugih imena.

Zapitajte se…

Da li je ime vašeg brenda lako zapamtiti? Da li se ime dovoljno razlikuje od konkurencije? Kratkoća i aliteracija puno pomažu u pamćenju i izdvajanju iz mase.

Zaštićenost i vlasništvo imena brenda

Imena brendova su obično zakonski zaštićena i ne možete da odaberete ime brenda koje je isto ili veoma slično imenu brenda u vlasništvu neke druge kompanije. Kompanije štite imena svojih robnih marki, pa se možete čak i suočiti sa nekim velikim sudskim sporovima ukoliko prekršite ovaj zakon.

U doba interneta takođe morate biti sigurni da su domeni za izabrano ime dostupni. Ljudi kupuju domene za koje misle da mogu stvoriti dobra imena brendova, pa čak i ako ne postoji kompanija koja koristi vaše ime brenda, domen možda neće biti dostupan. Takođe želite da otkupite sve domene povezane sa imenom vašeg brenda, a ne samo .com. Kupite .net, .org – sve dostupno. Inače bi neko mogao da ih uzme pre vas i na taj način stvori probleme imenu vašeg brenda.

Jedan takav primer je bio do nedavno, kada nas je sajt whitehouse.com vodio, ne do kuće predsednika SAD-a, već na porno stranicu.

Zapitajte se…

Da li je moguće zaštititi ime brenda? Da li je dostupan direktni URL?

Fleksibilnost

U razvoju marketinške strategije morate da pogledate daleko u budućnost da biste pokušali da (pred)vidite gde će biti vaš brend za 50, pa i 100 godina. Možda postoje mogućnosti da vaš brend pređe regionalni nivo i ode na nacionalni ili međunarodni. Zato je važno razmišljati o značenju vašeg brenda u različitim kulturama i jezicima.

Verovatno najpoznatija međunarodna greška u brendiranju bila je kada je Chevy Nova linija automobila uvedena u države španskog govornog područja, gde te reči znače „Ne idite“ – asocijacija koju ne želite da ljudi imaju na vašu automobilsku kompaniju.

Zapitajte se…

Koja značenja su povezana sa vašim imenom u drugim kulturama i drugim zemljama? Da li će ovo ime možda na nekim područjima sprečavati poslovanje u budućnosti? Da li je previše ograničavajuće?

Dopadljivost

Na kraju, razmislite kako zvuči ime brenda i da li vam se sviđa kako se uklapa u celu strategiju kompanije. Možete ga i testirati za početak, kako biste bili sigurni da će naići na pozitivne kritike i kod vaše ciljane publike. Ipak želite da imate ime brenda na koje ćete biti ponosni.

Zapitajte se…

Da li mi se zaista sviđa to ime? Da li bi moja publika reagovala pozitivno na to ime?

Zaključak

Ime vašeg brenda je polazna i jako kritična osnova za izgradnju imidža vašeg proizvoda.

Zato ne zaboravite na 5 ključnih elemenata u odabiru dobrog imena brenda:

1) Da li je značajno?

2) Da li je nezaboravno i da li se izdvaja od konkurencije?

3) Da li se može zaštiti?

4) Da li može da raste zajedno sa vašim preduzećem?

5) Da li je ’’leglo’’ vama i vašoj publici?